Technologie evolueert steeds sneller! Daarom is het belangrijk om deze innovaties te omarmen in jouw bedrijf of organisatie. Wij geven je graag enkele tips om jouw bedrijf een digitale boost te geven zodat je de digitale speedboot zeker niet mist!
Centraliseer je data via DPX
Binnen bedrijven worden er vaak verschillende tools gebruikt om jobs uit te oefenen of data te verzamelen. De kunst is om deze tools en data samen te brengen op één centraal platform: een Digital Experience Platform of DXP. Dit is een bepaalde architectuur die de verschillende componenten van het bedrijf samenbrengt of centraliseert. Daarnaast kan je een DXP ook gebruiken om data te verzamelen of de customer experience te vergemakkelijken. Maar hier stopt het niet, de data wordt centraal met elkaar verbonden zodat iedereen een duidelijk overzicht heeft.
Daarnaast is datacentralisatie ook handig voor het beheer van klanten en CRM-systemen. Je werknemers kunnen op deze manier een betere service aanbieden omdat ze de gegevens van de klanten sneller bij de hand hebben. Het salesteam kan deze gegevens dan weer gebruiken om effectiever te communiceren met (potentiële) klanten.
Visualiseer de data voor een duidelijk overzicht
Zie je door de digitale bomen het bos niet meer? Dan is het tijd om aan datavisualisatie te doen. Je moet de verzamelde data namelijk ook duidelijk en overzichtelijk kunnen presenteren. Dit proces kunnen we samenvatten in 3 stappen:
- Delen
- Connecteren
- Weergeven
Om de data met elkaar te verbinden of te delen is er vaak toestemming nodig van de beheerder(s) van het netwerk. Dankzij moderne oplossingen is dit ondertussen geen probleem meer. De admin (of hoofdgebruiker) kan gemakkelijk toegang geven en verschillende rechten toekennen.
Daarna kunnen we beginnen met het connecteren van de gegevens. We gaan op zoek naar de verbanden tussen de verschillende data zodat de causaliteit tussen de gegevens duidelijk wordt. Het interpreteren van de cijfers is vaak de moeilijkste stap.
Nu we de gegevens snappen en kunnen lezen, is het tijd om ze op een visuele manier voor te stellen. Het belangrijkste aspect van datavisualisatie is het weergeven van de data op een begrijpelijke manier. Zo ben je er zeker van dat de eindklanten de boodschap begrijpen.
Daarna kunnen we beginnen met het connecteren van de gegevens. We gaan op zoek naar de verbanden tussen de verschillende data zodat de causaliteit tussen de gegevens duidelijk wordt. Het interpreteren van de cijfers is vaak de moeilijkste stap.
Nu we de gegevens snappen en kunnen lezen, is het tijd om ze op een visuele manier voor te stellen. Het belangrijkste aspect van datavisualisatie is het weergeven van de data op een begrijpelijke manier. Zo ben je er zeker van dat de eindklanten de boodschap begrijpen.
Marketing rekent op IT
De grenzen tussen marketing en IT beginnen stilaan te vervagen. Het is aangeraden om de IT-afdeling vroegtijdig te betrekken bij de volgende marketingcampagne. Dankzij de digitale transformatie wordt het voor bedrijven noodzakelijk om online services aan te bieden aan hun klanten. Om dit proces vlekkeloos te laten verlopen doe je best beroep op IT experts.
Ben jij ook op zoek naar een expert om jouw bedrijf te voorzien van de nodige verbindingen? Connectivity Solutions zorgt ervoor dat je de digitale boot niet mist